Kävin päivällä lenkillä. Aurinko lämmitti kummasti, mutta sit taasen kun tuuli se oli kylmää. Yhdessä kohtaa vesi meni yli tien, mutta minä likka kävelin kaikessa rauhassa lenkkareilla yli.

Oona nautti ja litkutti kirkasta vettä suuhunsa. Yhtäkkiä se valpastui ja tarras jotakin suuhunsa ??? Mä juttelin sille, et onko sun suussas jotakin, kun näky vaan vanhaa ruohoa suupielistä ???

Se käveli edessäni nokka pystys, ja jonkin matkaa käveltyä se pudotti suustansa jotakin....HIIRI, iiiik, no se oli kuollut jo.Onneksi ! Tehtiin vielä lenkkiä pidemmäks, jossakin vaihees Oona lähti pellolle. Mä kattelin et sen häntä vipatti eestakas, taas se tuli niin rehvakkaan näköisenä tielle, ruohoa suupielis. Eipä pysähtynyt mun eteeni vaan jatko matkaansa.

Mä sitä kehumaan ja kyselemään: Mitä sulla on suus, vai onko siellä mitään ?

Taas se pudotti oikein ison rötkäleen tielle, mut en mä sitä kuvaamaan ruvennut, kuollutta hiirtä !!!

Ei se varmasti olis ollut kiva kattoa tääl blogis, meinate sen rötkäleen kuvaa ????

Nyt on ruoka tehty ja syötykin, jäljet putsattu. On joutilasta aikaa olla koneella. Mut mua nakuttaa tuolla sohvalla yks käsityö. Ei se kummempi oo kuin sukankudin. Malli siinä nakuttelee, on muuten mun eka pitsisukkani, jos se nyt onnistuu !!! Malli on viimessä Novitassa, katsotaan mitä tulee, vai tuleeko mitään ??