AATTONA MEILLÄ OLI TOSI RAUHALLISTA JA HILJAISTA. Mieheni tuli kotiin 14.00 töistä, nuorin pojistamme oli kotona, ja hänen tätinsä tuli meille syömään. Klo 17 kävimme hautausmaalla viemässä monille haudoille kynttilöitä. Erityisesti kolmen henkilön haudoilla tuntui pahalta ja suru-ikävä oli sisällä. Vasta yksi vuotta siitä kun nämä kolme ystäväämme menehtyivät silmänräpäyksessä. Siinä seistessä tuntui syvä kunnioitus ja tietenkin ikävä. Oli kulunut liian vähän aikaa, heidän muistonsa oli vielä syvällä sydämessämme.
Sieltä lähdimme aattokahville kotiin.
Meidän piti mennä mieheni siskon luokse illalla, mutta hän oli tullut kipeeksi, sovimme että joku toinen kerta.
Pienet lahjat jaoimme, tietysti tämä meidän nuorin sai eniten. Voi kuinka nautin siitä kiirettömästä olosta, lauloimme joululauluja, luettiin jouluevankeliumi. Aaaaaaaaaaah mikä rauha.
Illalla poika alkoi pakkaamaan tavaroitaan, joulupäivän aamua varten, hän lähti Lappiin kavereiden kanssa.
Me menimme keskimmäisen pojan perheen luo viettämään joulupäivää. Oli hauska seurata mitenkä 1.vuotias reagoi lahjoihin, paappa avusti papereiden irtiotosta. Välillä neiti otti uuden paketin, välillä kiinnostui mamman ja papan lahjoista, taas mentiin katsomaan omia lahjoja. Välillä piti olla liikuntaa, työnteli ja käveli Brion työntörattaita.
Paappa sai karaoke-levyn. Harjoiteltiin laulaa sen mukana. Sai paappa muitakin lahjoja (läppärin) jonka itse haki kaupasta. Minä sanoin ettei mulle saa ostaa mitään, olen ostanut pitkin syksyä itselleni joululahjoja, tarkoitan kortti materiaaleja, leimasimia ym.
KAIKISTA PARHAIN LAHJAN SAIMME KAHDELTA LAPSENLAPSELTAMME.
Heistä oli tehty kalenteri, joka kuukausi oli uusi kuva, välillä vanhin, välillä nuorempi. Olivat ottaneet tosi hyviä kuvia. Kahdessa kuukaudessa oli mumma+ tytöt, paappa+tytöt. Kannessa oli tytöistä yhteinen kuva.Voi kuinka se lämmitti sydäntäni, siinä he,  odotetut tytöt,  olivat kuin jouluenkeleitä tähtisilmineen.
Siinä oli minun PÄÄLAHJANI, jos sitä noin voisi sanoa. Vielä toisenkin yllätyksen sain;;;;;; JALKAHOITOON LAHJAKORTIN.! Apuuuuuaaaaaaaa, pitääkö mun ensin hoitaa varpaani ja kantapääni kuntoon, että tohdin näyttää niitä kosmetologille ?????
Ihanaa hemmottelua  on siis luvassa :) :) !!!
Nyt kello on mennyt eteen päin, kaikki kolme joulunpäivää mahtuu samaan kirjoitukseen, koska tänään on TAPANINPÄIVÄ.
Tässä kuvia mun lahjoistani:
 
2174723.jpg
2174724.jpg
2174725.jpg
2174728.jpg
2174729.jpg
2174731.jpg
2174732.jpg
Nää oli aivan ihastuttavia leimoja, Paperinauhasta. Posti ne toi minulle.  ASH...hys hys, sehän olikin JOULUPUKKI, mitenkä se nyt näin livahti ensiksi väärin.
Täälläisen KAUPPATONTTU lykkäs mulle käteen, ihan väkisin ne tarttu mun käpäliini, eikä sitten millään irti, vaikka kuinka "yritin" !!!!!!!! Kun ne noin hyvin tarttuivat käteeni, no pitihän mun nyt mutamia euroja sille kauppatontulle antaa.
Onneksi nämä irtosivat heti kassan jälkeen mun kädestäni, laitoin ne keittiön pienelle pöydälle. Olis kyllä ollut vähän noloa, kun mun olis pitänyt nämä kädessä kulkea nää joulupäivät. Huh huh onneksi irtosivat, tuohon ne minusta sopivat hyvin:
2174733.jpg
Eikös vain ?