Aamulla heräsin jo ennenkuin mieheni ehti lähtemään töihin (05.00) Siis minulle liian varhainen herätys. Olin toki väsynyt ja kiereskelin sängyssä parisen tuntia, unta ei tullut, päätin nousta ylös. Koirakin ihmetteli, mikähän tuota emäntää vaivaa , kun eilen ei noussut koko päivänä, ja nyt pomppii jo näin aikaisin. Aluksi vein lakanat pyykkikoneeseen, vaihdoin puhtaat tilalle. Sen jälkeen otin imurin esille ja sillä huitelin kaikki koirankarvat ym. pölyt  imurinpussiin. Mopitin myöskin, kun koira on siinä vaiheessa että punaisia länttejä on siellä missä se kulkee. Heitin keittiön maton pihalle, kun vielä oli puhdas. Nyt pitänee olla ilman mattoa, pääsee helpommalla.

Laitoin jo toisen koneellisen pyykkiä pyörimään, sekä astiapesukoneen. Mitenkä sitä voi olla näin paljon hommia, huoh kun pari päivää menee sairastellessa ??? No olihan siinä vähän viimeviikon pankkotöitä myöskin. Tuossa äsken pesin yhden kattokruunun ja ihmettelin mitenkä tässä huoneessa on niin  hämärää, sehän selvisi,kun katsoin tarkemmin toisessa lampussa oli yksi rikki ja toisessa kaksi, vaihdoin ne ja kummasti valkeni. Olisko kuitenkin pitänyt olla hämärää, ettei kihlajaisvieraat näe kaikkea pöly-hämähäkkiseittejä ???. Jos vain jaksan putsailla pölyjä, niin oman minäni vuoksi sen teen, koska nautin että juhlissa koti on siivottu, jos ei ihan ylös alas mennä.

Itse olen monta kertaa miettinyt katselenko juhlissa nurkkija tai kattoja ym......en todellakaan. Siis katselevatko mun vieraani meillä näitä samoja asioita ?? tuskimpa, luulisin ainakin !!!!!

Olen joulun jälkeen tehnyt pikku tytöille sukat sekä lapaset ovat viittä vaille valmiina. Eihän niissä kovin kauan mene, kun ovat vielä pienet heidän kätösensä. Mutta kun otan kutimen käteeni, taitaa syntyä kerros-kaksi ja sitten taas katselen telkkaa tai lueskelen. Niin ja tietysti kaikkein eniten kiehtoo kortit, leimakuvien väritys, ja siitä sitten kortin tekoon. Nyt on ollut tahti vähän hitaampaa, olen kokeillut jotakin uutta juttua (mulle uusi) ja aina noissa menee enemmän aikaa.