Eilen aloitin mehustamaan, lähinnä mustiaviinimarjoja. Sain valmista mehua 19 l. ja tänään on tullut jo 11 l. valmista mehua. Vieläkin mehumaija porisee hellalla. Mä mehutan puuhellalla, tulee lämpöä samalla sekä säästyy sähköä. On mulla sellanenkin maija jossa on sähkövastukset vesi osassa. Se on todella kätevä, vaikkapa mehustaa teranssilla jos on lämmin ilma.
1818937.jpg
Tässä koko mehuasema komeudessaan ??!!!
Valmista mehua, odottamssa purkittamista ja pakastinta.
1818939.jpg

Tätä pitää jatkaa vielä on noukittu parisangollista. Onneksi mieheni huolehtii poimimisen. Hän lähti iltavuoroon töihin, jotenka huomenna tai seuraavana päivänä jatkuu ruljanssi.
En oikein tykkää koko hommasta, on sellaista präkkäämistä, ja sotkemista. Mutta mieheni juo talven aikaa omaa mehua n. 50 l. Ei meillä mehua tehtäs jos hän ei jois, minulle tuo mehu on liian muikeeta, vaikka laitankin hyvin sokeria, mutta se koostumus on kuitenkin sopimaton mun suun limakalvoille.
LAITOIN UUTTA TEKSTIÄ osioon:Matkustaminen ja Leimasimet, en tiedä näkyykö nuo Tilda leimat hyvin?! Leimaan joskus paperille, näkyy silloin paremmin.
Jälleen olen yksin kotona, koirakin on taas naapurissa (mökillä) kait tulee kohta klapsuttamaan oven ripaa, kun on pian iltaruuan aika. Sillä on hyvä sisäinen kello, käy melko tarkasti. Pojan perhe lähti eilen kotiinsa lomilta sekä heidän mukanaan meidän tummatähtisilmä tyttö.
Ensi viikolla onneksi nään hänet jälleen. Menemme alkuviikosta auttamaan toisen poikamme perheen muuttoa. Niin ja meidän oma vauva on edelleen Keniassa. Hyvin on aika hänellä mennyt, eikä mahatautia ole saanut. Nauttivat nyt Mombasassa luonnosta, villieläimistä ym. mukavasta. Kyllä minulla on äitinä häntä jo ikävä, harmi kun hän joutuu heti lähtemään opiskelupaikkaansa, kun rantautuu tänne kotiin ensi viikon alussa.